Yakusoku no Neverland/Promised Neverland

"Yakusoku no Neverland" albo "The Promised Neverland" czyli manga i anime w kierunku horror psychologiczny stworzone przez Kaiu Shiraia i Pusuke Demizu i wydawana między 2016 a 2020 rokiem. Pierwszy sezon jest już dostępny do obejrzenia na platformie Netflix



Okładka z pierwszego tomu mangi.

To historia o dzieciach żyjących w sierocińcu. Trójka głównych bohaterów to Ray, Emma i Norman (osobiście mocno przypominają mi Sasuke z "Naruto", Hinatę z "Haikyuu!!" i N z "Death Note"). Każde z dzieci ma na szyi wytatuowany numer "seryjny", jak to nazywam, który ich identyfikuje. Dzieci często poddawane są testom w formie różnych zabaw. Pewnego dnia główni bohaterowie odkrywają prawdę o sierocińcu i postanawiają ucieknąć, co nie będzie jednak takie proste.


Kadr z anime, kolejno Ray, Emma i Norman

To anime jest bardzo dystopijne i mimo, że nie spodziewałam się niczego szczególnie dobrego - okazało się być miłym powiewem świeżości wśród produkcji, które od jakiegoś czasu dostajemy. Jedyna nietypowa dla mnie rzecz to to, jak inteligentne i przebiegłe są dzieci w wieku do 12 lat (co mnie bardzo zaskoczyło). Mimo to bardzo mi się sposobało i niecierpliwie czekam na 2 sezon!

Osobiście oceniam to na 7/10 i serdecznie polecam (najlepiej od 14 roku życia)!

Komentarze